19 квітня на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів м. Бара відбулося розширене засідання координаційно - методичної ради з питань впровадження інклюзивного навчання.
У 2015 – 2016 навчальному році в загальноосвітніх навчальних закладах району функціонує 7 інклюзивних класів, у яких навчається 7 учнів з особливими освітніми потребами на базі НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 - гімназії» м. Бара, ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 м. Бара, ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 м. Бара, Ялтушківської ЗОШ І-ІІІ ст. (2класи), Войнашівської ЗОШ І-ІІІ ст. (2класи).
Учасниками засідання були керівники загальноосвітніх шкіл з інклюзивними навчанням, асистенти вчителів та вчителі інклюзивних класів, батьки дітей з особливими освітніми потребами, практичні психологи, вчителі-логопеди.
В ході засідання представлено досвід роботи з впровадження інклюзивного навчання протягом 2015 – 2016 навчального року та практичні форми співпраці учнів, педагогів, батьків у формі виступів, презентацій, відеозаписів уроків та корекційних занять: «Командний підхід як основа у впровадженні інклюзивної освіти в загальноосвітніх навчальних закладах Барського району» (Стрельчук Н.О., головний спеціаліст відділу освіти Барської РДА ); «Моделі спільного викладання та шляхи реалізації в практиці роботи класу з інклюзивним навчанням Войнашівської ЗОШ І-ІІІ ст.»(КоновалюкО.О.,асистент вчителя, Слободян Л.Л., вчитель початкових класів Войнашівської ЗОШ І-ІІІ ст.);
« Педагогічна корекція стартового рівня успішності в інклюзивному класі» ( Квасніцька Ю.В.., асистент вчителя, Надлер І.В., вчитель початкових класів Войнашівської ЗОШ І-ІІІ ст.); «Корекційно – розвиткова робота з учнями з особливими освітніми потребами», ( Мазур Л.М., практичний психолог Войнашівської ЗОШ І-ІІІ ст.); «Опорні конспекти на уроках математики в класі з інклюзивним навчанням» ( Мусінкевич І.В., асистент вчителя Ялтушківської ЗОШ І-ІІІ ст.); «Сімейна лінза»: підтримка родини, в якій виховується дитина з особливими освітніми потребами» ( Остапишена Н.В., мати учениці 2-го класу з інклюзивним навчанням Ялтушківської ЗОШ І-ІІІ ст.) ; «Реалізація навчальних можливостей дитини з порушенням функцій опорно-рухового апарату в умовах інклюзії» ( Кирильчик Н.І., асистент вчителя, Козяр Т.І., вчитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 м. Бара); «Адаптація навчальних матеріалів та середовища в інклюзивному навчанні дітей з порушеннями зору» ( Маршук О.Д., асистент вчителя НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. № 2 – гімназії» м. Бара); «Особливості адаптації та соціалізації учня з особливими освітніми потребами в першому класі» ( Бірюкас А.В., асистент вчителя ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 м. Бара).
В роботі координаційно-методичної ради взяли участь Присяжнюк Н.В., завідувач лабораторії інклюзивної освіти КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»; завідувач РПМПК Береза І.І., методист з психологічної служби району Франчук Н.В.
Підсумком засідання став виступ директора Войнашівської ЗОШ І-ІІІ ст. Федюка П.М. щодо стратегії колективної діяльності та реалізації навчально – виховного процесу в інклюзивному навчальному закладі.
|