Об'єктивне прискорення науково-технічного і соціального прогресу, кризові економічні, екологічні, демографічні, політичні та інші явища, що виникли у сучасному світі, неминуче позначаються на системі освіти, загострюють протиріччя і труднощі формування молодого покоління. Традиційні педагогічні засоби виховання, змісту й організації навчально-виховного процесу все частіше не спрацьовують. Через невідповідність темпів і характеру соціальних та педагогічних процесів виникають кризові явища в педагогіці.
Найважливіші з них виявляються у нездатності освітньо-виховних закладів, по-перше, впливати на дитину для формування цілісної, а не "часткової" особистості, по-друге, у невмінні враховувати індивідуальні, вікові та соціо-біопсихологічні особливості вихованця, неповторність особистості кожного. Тому у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти, її вплив на особистісній розвиток дитини, значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педагогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до навчання.
Зазначені проблеми обговорили на районному семінарі вчителі фізики загальноосвітніх шкіл, який пройшов 5 лютого цього року на базі ЗОШ І-ІІІ ст. №4 м. Бара. Тема семінару: «Використання інноваційних технологій для підвищення якості навчально-виховного процесу при навчанні фізиці».
Крім основного питання вчителі фізики визначилися з першочерговими завданнями, які слід здійснити у зв’язку з підготовкою до вивчення стану викладання та рівня навчальних досягнень учнів з фізики, яке буде проводитись Департаментом освіти і науки облдержадміністрації в березні 2014 року.
|