У сучасному українському суспільстві основним завданням інклюзивного навчання є соціалізація та адаптація дітей з особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання сприймається як найбільш гуманна форма освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
Важливою умовою ефективності спільного навчання дітей в умовах інклюзії виступає командна робота шкільної адміністрації; педагогів; спеціалістів , які забезпечують корекційно-розвитковий компонент освіти, учнівського колективу та батьків. Лише при тісній співпраці, взаємодії усіх фахівців та створені відповідного освітнього середовища можливий позитивний результат .
16 березня на базі Ялтушківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар-практикум для асистентів вчителя в класах з інклюзивним навчанням на тему «Соціалізація дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі в умовах упровадження інклюзивної моделі навчання».
В роботі семінару учасники побачили співпрацю вчителя та асистента вчителя на уроці математики в 1класі (класний керівник В.В. Черничко, асистент вчителя Я.М. Таранець) , де навчається дитина з порушенням опорно-рухового апарату.
Учні 3класу(класний керівник В.Л. Сеник, асистент вчителя Н.В.Сокіл) були задіяні в інсценізації казки «Ріпка» ,в якій головну роль зіграла «сонячна» дитина з синдромом Дауна.
Важливою умовою соціалізації та адаптації дітей з психофізичними вадами є виховання позитивного ставлення до трудової діяльності . Для дітей з затримкою психічного розвитку та розумовою відсталістю велика увага повинна приділятись формуванню готовності до самостійної праці як умови інтеграції в суспільство.
У 6 класі (вчитель І.В. Сторчак, асистент вчителя І.В. Мусінкевич), де навчається дитина з затримкою психічного розвитку, було проведено фрагмент уроку трудового навчання.
В інклюзивній школі, де навчаються діти з різними нозологіями важлива наявність кімнати для зняття психоемоційного навантаження. Фрагмент практичного заняття в сенсорній кімнаті з учнями з особливими освітніми потребами презентувала асистент вчителя І.В. Мусінкевич.
В школі забезпечується системний психолого-педагогічний супровід дітей : групові та індивідуальні корекційно-розвиткові заняття, консультації для батьків та педагогів. Ефективною формою роботи щодо соціалізації дітей в умовах інклюзії є проведення комунікативних тренінгів.
Практичний психолог Л.М.Покришка провела тренінг для учнів 6 класу«Скажи мені, хто твій друг».
В семінарі активну участь взяли і запрошені завідувач РПМПК І.І.Береза , методист психологічної служби Н.В.Франчук та практичні психологи району, асистенти вчителя інклюзивних класів району,а також гості з Бершадського району, що приїхали перейняти досвід .
По закінченню семінару кожен мав можливість висловити свою думку та побажання.
Більше фото у соціальній мережі фейсбук на сторінці відділу освіти
|