У «Концепції загальної середньої школи» сказано, що «школа – це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а повноцінно живе, і тому вся діяльність навчального закладу вибудовується так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації взаємин між учнями і педагогами, школою і родиною, ґрунтуючись на ідеї самоцінності дитинства, діалогу, усвідомленого вибору особистого життєвого шляху».
Одна з найважливіших проблем сьогодення – соціалізація особистості учнів, тобто розвиток життєвої компетентності особистості, оскільки саме вона передбачає наявність необхідних психологічних знань, умінь і навичок, дає змогу людині досягти успіху в особистому житті та професійній діяльності, жити повноцінним, цікавим, насиченим життям.
Проблема даної теми полягає в тому, що поява нових і радикальна зміна традиційних каналів соціалізації підростаючого покоління в сучасному перехідному українському суспільстві привели до збільшення кількості людей, що ведуть асоціальний, аморальний спосіб життя.
Мета соціалізації — допомогти особистості вижити в суспільному потоці криз і революцій — екологічній, енергетичній, інформаційній, комп'ютерній тощо, оволодіти досвідом старших поколінь, зрозуміти своє покликання, визначити власне місце в суспільстві, самостійно знайти шляхи найефективнішого самовизначення в ньому.
Оскільки у 2017 році навчальні заклади району почали роботу над науково-методичною проблемною темою «Використання ефективних освітніх стратегій соціалізації особистості через психолого-педагогічний супровід її становлення», то 16 березня на базі ЗОШ І-ІІІ ст. №4 м. Бара було проведено семінар для заступників з навчально-виховної роботи «Соціалізація особистості як соціально-педагогічна проблема». Семінар підготувала завідувач НМК Т. Маринюк.
Під час семінару його учасники розглянули, що таке соціалізація, соціальна адаптація, соціальна компетентність, хто такі агенти соціалізації та якими є інститути соціалізації.
Також завучі визначили за метою напрями соціалізації та її зміст, вимоги до соціальної ролі «вчитель», які висувають соціум, держава, батьки та діти і визначили місце школи в процесі соціалізації дитини.
|